6 ay sonra Türkiye- tespitler, şaşkınlıklar

Altı aydan sonra ilk kez Türkiye'deyim.  Bu kadar uzun süre ayrı kalınca, ülkedeki tuhaflıkları daha da net görüyor insan. Görmeyi bırak gözüne gözüne giriyor insanın. Bu sefer tatile değil de enerji toplayıp tezimi bitirmeye geldim. Dolayısıyla Ege Sahilleri'nde cirit atmak yerine, İstanbul'da evimde takılıyorum. Aynı zamanda boş durmayayım, şurada ekşisözlük y da twitter misali tespitlerimi paylaşayım istedim. Güncellemeler devam edecek.

Sona kokledigi minibusunu ve icinde elma armut gibi savrulan yolculari karinca duasiyla guvende tutacak soforlerimiz var bizim. Batman de kimmis?

***

10 katlı apartmanda bir horoz sesi.
Baba dedim, nereden geliyor bu ses?
"Karşı binada horozla tavuklar var gece duymadın mı?" dedi.


Birisi almış bunları, koskoca binanın arkasına kümes yapmış, ya herkes o kadar bezmiş ya herkes o kadar tuhaflıklara alışmış ya da herkes o kadar şehirden bıkmış ki kimse ses çıkarmıyor. 30 yaşına gireceğim, bu mahallede ilk defa böyle birşey görüyorum. Bu mahalle ki tipik chpli teyzelerin, eski köşklerin, ünlülerin bir zamanlar cirit attığı seranın mahallesi. Tavuğu bırak, kimse ağaçtaki meyveleri toplamaz..

Not: Seranın arazisi de camiye aitmiş meğer; iki üç sene oldu, çıkarttılar güzelim seranın sahiplerini, tüm ağaçlar gitti, yerine daha büyük cami yapılacak. Bölünerek çoğaldılar herhalde ki yılların camisi yetmiyormuş cemaate.

Yorumlar

Popüler Yayınlar