Finlandiya'da Kariyer


Bugün sizlerle motivasyonunuzu arttıracak bir kariyer yolculuğu hikayemi paylaşmak istiyorum. Etrafımdaki çoğu insan, hatta YouTube takipçilerim dahi, Finlandiya'da iş avında olduğumu biliyor. Sert bir süreç; ama ben de çetin cevizim.

İş başvuruları haricinde, beni geliştireceğine ve aklımdaki projelere katkıda bulunacağına inandığım program, eğitim ve stajlara da başvuruyorum. Bir süre önce bir firmanin bir ay süresince CEO olma programına başvurdum. İlk elemeyi geçtim. İkinci eleme testler içeriyordu. Testlerden biri ki kendisi dil testi olur, teknik problem sebebiyle yolunda gitmedi. Oturumum daha ben teste başlayamadan kapandı gitti. İlgili kişiler ile iletişime geçtim. Onlar da IT ile. Yeni oturum linki yolladılar. Bu arada normal şartlarda oturum bir kez kapatılınca tekrar açılamıyor.

Attıkları mailde linkle beraber şöyle bir not vardı; problem tekrarlarsa firmamızın Türkiye ofislerinden birine gelerek teste girebilirsiniz. Yeni link üzerinden oturumu açtım; yine aynı sorun! "Bir uluslararası programda tüm adayların online girebildikleri testi tamamlamak için ülke değiştirmek hiç adil değil" diye düşündüm.

Farklı kültürleri öğrenmenin, çok insan tanımanın, deneyimlerin bir konuya farklı açılardan bakma yetisini geliştirdiğini söylemek mümkün. Uçağa atlayıp şehir/ülke değiştirmek veya kafamın içinde firmayı suçlayıp başvuruyu yarım bırakmak, Türkiye kültürümüzün bize öğrettiği çözümler ve dolayısıyla aklımıza ilk gelenler. Şimdi ben nasıl bir adım attım ve sonrasında neler oldu bunu konuşalım.

Firmanın CEO'sunu ve Türkiye CEO'sunu buldum. Kendilerine durumumu özetle anlatan mesajlarla birlikte Linkedin'dan arkadaşlık talebi gönderdim. Türkiye CEO'suna attığım mesaj İngilizce başlayıp Türkçe ile bitiyordu. Bunun sebebi ise dil yeterliliğimi bir şekilde kendisine göstermek idi. 
***
Dear Mr. CEO'nun adı, I'm a “programın ismi” candidate who made it to the second stage. Due to the technical error, I've been offered to take the language test in an office in Turkey. Finlandiya'da yaşayan bir öğrenci olarak, konuyla ilgili online destek alma imkanını öğrenmek isterim. Saygılarımla,
***
Kabul ederler mi, o kadar işlerinin arasında hiç tanımadıkları bir öğrenciyi önemseyip bir çözüm önerisi getirirler mi soruları aklımı kurcalıyordu. İtiraf etmeliyim ki firmanın asıl CEO'sundan hiç ümidim olmamakla birlikte Türkiye CEO'su geri dönebilir diye düşünüyordum. Firma CEO'su bir iki saat içerisinde talebimi kabul etti. Gözlerime inanamadım. Türkiye CEO'su da ertesi gün! Her ikisinden de herhangi bir mesaj almadım. Sürecin sonuna geldiğimi, elimden gelen herşeyi yaptığımı düşünüyordum ki firmadan mailler geldi.

Gururla paylaşmak isterim ki, dil testimi dün akşam Finlandiya'da, evimde tamamladım.


Uzun lafın kısası;

Hayallerine ve prensiplerine tutun!
Başkalarını duy ama gerektiğinde kulaklarını kapa. 
Annen, baban, Kaan, Merve yaşamayacak senin hayatını.
Gerçekçi olalım, ölürken senin film şeridini görecek olan sensin :)
Kendine inan çünkü başka kimse sana senin kadar inanmayacak. 
Hatalarına anlayış göster; çünkü diğer herkes acımasızca eleştirecek. 
Kalbindeki neyse, onu elde etme sürecinde ne gerekiyorsa yap. 
Süreçle mutlu ol.
Sana inanıyorum!

Yorumlar

Popüler Yayınlar